Arama motorlarında tedarikçi avı!

Bugün hepimizin sorunlarından biridir inşaat sektöründe arama motorlarında tedarikçi aramak. Arama motorları size aradığınız nicelikteki firmaları size sunar ancak bu firmalar acaba gerçekten sizin aradığınız nitelikte midir? İçerik hizmetleri sizin tedarikçi arayışınız için gerçekten tereddütsüz bir çözüm alternatifiniz olabilir mi?  

Şimdi beraber düşünelim. Bir inşaat projeniz ya da çalıştığınız kurumda yapım sürecinde olan bir projeniz var. Bu projeye ait son kullanıcı, yatırımcı da da işverenin talepleri vardır. Bu projede neyi nasıl görmek istediğini size tariflemiştir. Bu talep satınalma koşullarında göre gerekli yeterlilikte ise projesi, teknik çizimi, teknik ve idari şartları ile sizin tedarikçi arayışınız için iyi bir başlangıçtır. Eğer bunlardan biri veya bir kaçı var ise başlangıç ve bitişi daha zorlu olacaktır. Ama vaktinizde hep azdır, siz de teknik bir donanımlı bir yetkili iseniz fazla da vaktiniz yoktur. Çünkü siz bu sebeple o görevdesinizdir.

Tedarikçi arayışınız başlar ve arama motorları arama satırına yazdığınız tüm içerikli firmaları önünüze seriverir. İşte o an dijital bir kaynak sizin işinizi kolaylaştırıp zamandan verim sağlayacakken onlarca hatta yüzlerce firma arasında size çoktan adrenalin sağlamıştır bile. Aslında hedef tedarikçi arayışınızda bu inşaat tedarikçilerin gereklilikleri çoklu bileşenlerden oluşur. İlgili projenin lokasyonu, işvereni, türü, proje müellifi ile beraber tedarikçinin lokasyonu, faaliyet alanı da arama kriterlerinizi belirler. Aslında bu kriterlerin daha az ya da çok olması farketmeksizin arama sonuçları da sizin değerlendirme kriterlerinizi devreye alır.

Arama motorlarının içerik hizmetleri halen sizin için en uygun firma sonuçları değildir. İlk defa adını duyduğunuz bir firma arama esnasında en yukarda çıkıyor ise bu firmanın sizin projenize hatta firmanıza uygunluğunu ifade etmez. Bu tedarikçi büyük kaynak ayrılmış pazarlama bütçesi ile üst sırayı kapmış ya da sermaye avantajı ile detay SEO çalışmasını çoktan tamamlamış olabilir. Evet bu firmalar işinizi özenle yapan, teknoloji de dahil tüm pazar fırsatlarını değerlendiren sizin için uygun firmalardan biri olabilir. Ama “firmalardan biridir” demek halen çok iddialıdır. Hatta üçüncü bir satınalma yetkilisine ikna için yeterli bir kaynak hiç değildir.

Bu firmaya ait kafanızda çokça sorular sorabilirsiniz. Nerde iş yaptı? Kime iş yaptı? Nasıl iş yaptı? Performans değerlendirmesi nasıldı? İlgili tarihte ticari performansı konuya esas ihale için yeterli mi? Yakın tarihli bir referans bilgisi yok ise bu firmanın bilgileri güncel mi değil yoksa aslında son zamanlar için tercih edebilir bir firma mı değil? Sorular o kadar çok ki… Ama bu soruların tek kaynağı da tedarikçinin kendisinin oluşturduğu firma WEB sitesi. Bunu kim kontrol ediyor? Kim bu bilgileri doğruluyor? Yani bu bilgiler doğru mu? 

Arama motorları verileri doğrulanmamış bilgileri mi aslında size sunuyor? Ya da şunu düşünelim. Anadolu’da ya da büyük şehirlerde olsun olmasın, pazarlama bütçesi kısıtlı performansı yüksek firmalar ya dijitalde benzer içerik üretmiyor ,üretemiyor ya da kaynak ayıramıyorsa? Bu firmalar sizin firmanıza uygun firma değil mi?  Yani bu firmalar arama motorları metod ile  hep ıskalanmıyor mu?

Arama motoru ilk akla gelen kolay çözüm refleksi olsa da aslında iyi pazar araştırması için yeteri kadar doygun bir kaynak mı? Yoksa marka güçleri size bazen sorgulamadan sıyırıp en hızlı metoda inancınızı mı artırıyor? 

Whatsapp