Sosyal medyada tedarikçi avı!

Sosyal medya nedir ve tedarikçi arayışında gerçekten işe yarar mı? Bugünümüzde bu kavramın yeri birçoğumuzun hayatında oldukça büyüktür diyebiliriz. Kimileri için olmazsa olmaz kimileri için bir araç kimileri için ise amaçtır. Kullananlar için farklı amaçları ve gereklilikleri mutlaka vardır ancak acaba tedarikçi arar iken kullanılacak metotlardan biri olabilir mi? B2C bir iş modellerinde iyi bir kanal olabilir iken B2B ya da B2G gibi iş modellerinde tercihiniz olur muydu?

Sosyal medya bugün bir çok markanın işletmenin, sosyal, dijital hatta kurumsal yüzlerinden biridir. Tasarımdan, içeriğine kadar ilgili kurumu yansıtır ve okuyucu için ilk intiba ve etkisi önemlidir. Aslında ürünlerinden hizmetlerine kadar size bilgi verir. Ama hep sorduğumuz sorulardan bir kaçı bu bilgiyi kim yazmıştır ve doğrulayan var mıdır?

İlgili kurum kendisi ile ilgili bir çok içerikleri sosyal medya hesap ve yayınlarında paylaşır. Hatta reklam modülü ile hedef kitlesini belirleyerek daha büyük bir kitle tanıtımını yapar. Bu kampanyalar ya da içerik çalışmaları pek tabii ki sizin bir çok tedarikçiye ulaşmanızı sağlar. Ama ki eğer benim gibi sürekli içinizi kemiren sorular silsilesi  ile geziyorsanız bu bilgilerin sizi doğru adrese gönderdiğinden şüphe etmeye başlarsınız. Hep aklinizi meşgul eden soru; “Bu bilgiler doğru mu?”

Sosyal medya içerik üreticilerinden mi destek alındı, yoksa aslında tecrübelerinin, hizmetlerinin kelimeler ile ifadesi mi? Peki özenle seçilmiş görseller ve sizi başka sayfalara sürekleyen hashtaglar ile doğru yolda mısınız?

B2B iş modellerini düşünürseniz alım miktarları yüksek yani yüksek bütçeli inşaat projelerin satınalması gündemdedir. Bu projelerdeki sorumlu olduklarınız kişi ve kurumlar ise sizin işvrenlerinizdir ve ticaret yapmaktasınızdır. Yani kendiniz için alışveriş yapmıyorsunuzdur. 

Asla inkar edilemez ki bugün web sitesi bile olmayan birçok işletmeyi erişilebilir kılan sosyal medya ile ticaret yapacak olan iki kurum arasında içerik verileri siparişe esas kaynak olması oldukça güçtür. 

Sosyal medya kurumların dijital yüzüdür ve bilgileri içerik avcılarına uygun profesyoneller tarafından da düzenlenmiş tedarikçi verileridir. Hedef kitle seçimi ve erişilebilir açısından kuvvetli bir pazarlama modelidir. Ama inşaat satınalma yetkililerini gözünü bu pazarlama taktikleri boyamak oldukça güçtür. Çünkü alıcı bir kurum ya da kurumu temsil eden kuruluş ise bu bilgilerin kaynağını mutlaka soracak ve ispatını gözüyle görmek isteyecektir. 

Özetle; sosyal medya kurumların dijital bir izidir, dijital bir kopyası her zaman değildir. Verileri doğrulanma gerektirir ve güven telkin etmez ise sosyal medya doğru tedarikçi arayışı için sağlıklı bir metot olmayacaktır. Bu da ihale-satınalma süreçlerinde kurumların sosyal medya hesaplarına itibar edilmemesine neden olacaktır. 

 

 


 

Whatsapp